آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم
سرخط خبرها

ستایشی: تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی ادامه دارد | پرونده توماج صالحی در حال رسیدگی است

  • کد خبر: ۱۹۵۷۶۳
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
  • ۱
ستایشی: تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی ادامه دارد | پرونده توماج صالحی در حال رسیدگی است
سخنگوی قوه قضائیه گفت: تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز (سه‌شنبه ۳۰ آبان) از برگزاری دادگاه منافقین خبر داد و گفت: با انجام کار تحقیقاتی و پرحجم و پیچیده و پس از طی کلیه مراحل و تشریفات قانونی و پس از صدور کیفرخواست دادسرای عمومی و انقلاب، سرانجام دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات اعضای اصلی کادر رهبری و سرکردگان جنایتکار گروهک تروریستی منافقین در تاریخ ۲۱ آذرماه امسال به صورت علنی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دادگاه به یکایک جنایت‌ها و خیانت‌های این گروهک منفور علیه مردم ایران رسیدگی و تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد و این تصمیم با صلابت و منطبق با موازین قانونی اجرا خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: با گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت زینب (س)، هفته بسیج و سالروز صدور فرمان تاریخی امام در پنجم آذر ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را تبریک گفت و در ادامه اظهار کرد: امروز و پس از گذشت ۴۵ سال از صدور فرمان تاریخی حضرت امام فرهنگ و آرمان بسیج در تمامی عرصه‌ها و شوق اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مردم ما و تمام آزادی‌خواهان و مقابله‌کنندگان با جهان کفر به عنوان فرهنگی تاثیرگذار و پیشرو شناخته‌شده و البته نیازمند بازشناسی جدید در همه شقوق و جهت‌گیری‌ها هستیم.

محکومیت سکوت کشور‌های غربی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

ستایشی گفت: بار دیگر و با ادامه جنایت‌های رژیم پوسیده و رو به اضمحلال صهیونیستی نسبت به خاموشی مجامع غربی در این جنگ یک‌طرفه علیه کودکان و زنان بی‌دفاع غزه ابراز تنفر و انزجار کنیم.

وی ادامه داد: بلندگو‌های مدعی حقوق بشر که همیشه با تولید دروغ و شایعه از هیچ و عدم محض سناریو‌های جذاب می‌سازند، امروز در مقابل تراژدی‌های غمبار غزه لب از لب باز نمی‌کنند و برای سفیدنمایی این جرثومه نکبت، تلاش می‌کنند و سرسپردگی‌های آن‌ها به این شبکه شیطانی عیان شده است.

تشریح نظارت‌های گسترده بر عملکرد عالیه

ستایشی درباره رویکرد‌های تحولی قوه قضاییه اظهار کرد: نظارت‌های میدانی و قضایی ریاست قوه قضاییه در ادامه سلسله اقدامات تحولی قوه قضاییه برای آسیب‌شناسی رفتار‌های قضایی و با هدف بهبود رفتار قضایی با مردم و اجتماعی‌سازی علیه مستمراً ادامه دارد و آن را پیگیری می‌کند. در این نظارت‌ها و بازدید‌های قضایی رفع عیوب ساختاری و دیوان‌سالارانه و پاسخ‌گو بودن علیه در مقابل اقدامات انجام گرفته از تأکیدات همیشگی رئیس قوه قضاییه است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در بعد قضایی هم تاکید بر اتقان آرا و احکام صادره از سوی محاکم و نظارت و پیشگیری از شکل‌گیری از پرونده‌های کثیرالشاکی و صدور احکام متقن و بازدارنده و نترسیدن از فضاسازی‌های مرعوب‌کننده و ... در صدر تأکیدات مؤکد ریاست قوه قضاییه قرار دارد.

وی ادامه داد: صدور دستورات ۱۵ گانه ریاست قوه قضاییه در جلسه اخیر شورای مسئولان عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری‌های استان‌ها و داستان‌های مرکز استان‌ها فصل نوینی از فضای تعالی را جلوی دیدگان همه مردم و مسئولان و ارباب جراید قرار داده است.

ستایشی تأکید کرد: رسانه‌ها و افکار عمومی حق دارند تا با توسل و تمسک به دستورات ۱۵ گانه خواسته‌های خود از قوه قضاییه تدارک دیده و از ما نحوه نیل و تحقق این دستورات نقادانه و مشفقانه مطالبه گری کنند.

تغییر در روند پرونده حمید نوری ایجاد نشده است

سخنگوی قوه قضائیه سپس درباره آخرین وضعیت پرونده حمید نوری؛ شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد که با شکایت اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) بر اساس ادعا‌های واهی در حال محاکمه است، گفت: آنچه از محتوای دادگاه به دست ما رسیده حاکی از این است که روند ناعادلانه در دادگاه بدوی متأسفانه در دادگاه تجدیدنظر هم تکرار شده است. از قاضی دادگاه سوئدی می‌خواهم که خدا و قانون را در این پرونده مد نظر قرار دهد و تحت تأثیر توصیه‌ها و سفارش‌ها و فشار‌های سیاسی و وابستگان به گروهک منافقین قرار نگیرد.

وی افزود: بار دیگر اعلام می‌کنم تمام پرونده‌سازی علیه این شهروند احجاف علیه بشریت بوده و هیچ‌حکمی به جز برائت که حق آقای حمید نوری به عنوان یک فرد بیگناه است را نمی‌پذیریم.

ستایشی با بیان اینکه حکم دادگاه تجدید نظر که اخیراً به پایان رسید قاعدتاً تا ۲۸ آذرماه صادر خواهد شد، ادامه داد: دادستان کل کشور با همتای سوئدی خود نامه‌نگاری کرده و برای فراهم‌سازی امکانات لازم برای اظهار شهادت شهود اعلام آمادگی کرد که متأسفانه دولت سوئد با تأخیری غیرقابل توجیه درخواست معاضدت قضایی را به وزارت خارجه ایران تحویل داده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در رأی بدوی و پرونده حمید نوری حدود ۴۵ ایراد شکلی دیده شده است؛ از جمله نقض دادرسی عادلانه، بازداشت خودسرانه، نادیده گرفتن اصل برائت، نقض حقوق اولیه متهم، عدم دسترسی به ادله ابرازی، نقض رفع محدودیت‌های بازداشتی پس از اتمام جلسات بازپرسی و دادگاه، خشونت و شکنجه پلیس نسبت به متهم و خیلی از مسایل دیگر.

پرونده توماج صالحی هنوز در حال رسیدگی است

سخنگوی قوه قضائیه: با نقض رأی بدوی پرونده توماج صالحی در دیوان عالی کشور، یکی از قرار‌های قانونی وی به قرار وثیقه تبدیل شد که پس از تودیع وثیقه، متهم آزاد شد، اما پرونده هنوز در حال رسیدگی است.

تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی ادامه دارد

مسعود ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر گفت: در این زمینه رییس کل دادگستری استان البرز زحمت کشیدند در دو و سه مرحله اطلاع رسانی کردند. من در جلساتی که بوده تا آنجایی که امکان اطلاع رسانی داشته مطالب را گفتم. پرونده جنایی و کیفری و در مرحله دادسراست و باید تمام ابعاد و زوایای پرونده در اطلاع رسانی مورد توجه قرار گیرد. در خصوص پرونده مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان تا الان ۴ نفر متهم که حاضر در صحنه قتل بودند و به اعمال ارتکابی اقرار داشتند. علاوه بر این اقراری که متهمان داشتند امارات دیگری هست که در پرونده وجود دارد و بر موضوع و ارتکاب قتل دلالت دارد.

ستایشی ادامه داد: یکی ازموارد و نکاتی که مطمح نظر بازپرس و دادستان ما در شهرستان فردیس واقع شده این است که آلت قتاله خون آلود و اموال مسروقه‌ای در محله اختفای متهمان بوده است؛ مثل طلایی که کشف شده و به تایید دخترشان رسیده و درمحل اختفای متهمان بوده است. خونی در محل ارتکاب جرم کشف شده و این خون در صحنه قتل با خون یکی از متهمان انطباق دارد. گوشی مقتولین از منزل یکی از متهمان کشف شده است. بازبینی پیام‌هایی که در گوشی تلفن بوده دلالت بر این موضوع دارد. تحقیقات ادامه دارد. استعلاماتی صورت گرفته است. منتظر جلب به دادرسی و صدور کیفرخواست هستیم. ان شاءالله در نیمه اول آذرماه پرونده به صدور کیفرخواست منتهی خواهد شد. این قتل‌های دلخراش با کمترین زمان و با اهتمام ویژه‌ای کشف شد و مطمئن باشید که کسانی که مجرمیتشان به اثبات برسد به سزای عملشان خواهند رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
چرت و پرت محض
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->